Breien voor een beter klimaat

16:00

Al eerder schreef ik over warme truiendag. Een initiatief waar ik toen bij toeval op stuitte.
Op 5 februari is het weer warme truiendag. Het doel is om op die dag een statement te maken en om massaal een warme trui te gaan dragen. Zodat de thermostaat van de centrale verwarming met één of twee graden naar beneden kan. om zo het broeikassen te verminderen ten gunste van het klimaat.

Aankomend jaar bestaat dit initiatief al weer 10 jaar. En hoe leuk is het om het te vieren met z'n allen in dezelfde trui?! Ditmaal is de trui wederom ontworpen door Carolien Evers van Bedtime for Bonzo. Een erg mooi ontwerp. Op hun site kun je het gratis ontwerp downloaden en zelf aan de slag gaan. Wil je liever samen breien? Dat kan ook via sociale media.

Naast een leuk en goed initiatief, vind ik het ontwerp van de trui ook erg mooi. Ik zou erg graag meedoen en de trui willen breien. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik twijfel om mee te doen met dit beiproject... En de factor tijd is hierin de spelbreker. Maar het doel van de dag zal ik zeker omarmen. Op 5 februari zal ik me hullen in een lekkere en behaaglijke trui en draai de verwarming naar beneden. En heel misschien mocht ik toch de moed vinden, dan zie me op 5 februari wel in deze mooie trui ;)

En jij? Ben je zo dapper om mee te doen en deze trui te breien?




credits foto's: Foto: Eva Broekema, Model: Tina @EVD Agency, 
Make-up artist: Niels Jansen, Ontwerp trui: Carolien Evers, Bedtime for Bonzo, 
Wol: Erika Knight, Rok: Marcha Hüskes via Coming Soon Arnhem. 
Productie: Klimaatzuster, In opdracht van Greenchoice Warmetruiendag

You Might Also Like

0 reacties