Hasami Porselain

11:47

De eerste keer dat ik het Hasami Porselein zag was ik erg onder de indruk. Het ziet er heel eenvoudig en strak uit. De producten zijn gebaseerd op een bepaalde module. Zowel de mokken, kommen, dienbladen... Waardoor ze makkelijk gestapeld kunnen worden. Dat geeft een mooie lijnenspel. Het is ook multifunctioneel, de dienbladen bijvoorbeeld kunnen ook als deksels gebruikt worden.

Naast het grijze en zwarte servies van matte textuur is er ook een lichte glanzende kleur verkrijgbaar. De matte variant heeft meer mijn voorkeur, hoewel ik het me ook kan voorstellen dat een mix van mat en glanzend erg mooi op tafel staat.
Het servies is gemaakt van een combinatie van porselein en klei. Het is door steviger en het voelt zachter en comfortabeler dan gewoon porselein. Zoals de naam het zegt, komt het uit Hasami, een district in Nagasaki in Japan. Japan staat bekend om zijn aardewerk, waar 400 jaar geleden voor het eerst aardewerk werd gemaakt.






beelden | hasami

You Might Also Like

0 reacties