Pikaplant

07:00

Vroeger hebben Annet en ik jaren gewerkt op de zaterdag en vakanties bij een boomkwekerij. Dat ik hier 4 jaar heb gewerkt zegt eigenlijk niks over mijn groene vingers. Bij ons in huis zijn dan ook bijna geen planten te vinden. Hoewel ik het wel erg leuk vind! Dit geldt ook voor het onderhouden van een moestuintje (lees: hoekje). Het is dan ook meer geluk dan wijsheid als er een tomaat of rucola geoost mag worden. Deze wijsheid is ook van toepassing binnenshuis. Zo kreeg ik afgelopen verjaardag van een vriendin een cactus in een trendy kweekkasje. Erg leuk en ben er ook heel blij mee! Al moet ik eerlijk bekennen dat ik al een paar maal een bruinblaadje heb moeten verwijderen van de cactus. Misschien zegt dit genoeg...?

Een echte plant waar je nooit meer naar om hoeft te kijken, klinkt dan ook te mooi om waar te zijn. Maar het kan nu ook werkelijk... Met de Pikaplant Jar kan iedereen een plant onderhouden.
De plant wordt voordat deze in een soort glazen pot hermetisch wordt afgesloten, eerst voorzien van water en voedingsstoffen. Deze worden door de plant vervolgens weer hergebruikt. Zo ontstaat er een mooi kringloopeffect.

Met de huidige interieurtrend waarin veel groen weer mag, is dit een geweldige uitkomst voor degenen die net als ik niet beschikken over groene vingers.

Naast de Jar heeft Pikaplant nog twee andere systemen ontwikkeld die je planten voorzien van voldoende water. Dit zijn de Tableau en de Pikaplant One.
































Beelden Pikaplant en Dezeen

You Might Also Like

0 reacties