Colibries

14:44

Wat velen denk ik niet weten is dat ik momenteel aan het einde loop van mijn zwangerschap. Nog een paar weekjes te gaan...
Het is mijn eerste zwangerschap. En daar horen veel keuzes bij...  Zo ook de aanschaf van een verzorgingstas, wel zo praktisch voor straks. Maar voor mij, als über-kritische dame, viel het niet mee om een geschikt exemplaar te vinden. Ze vielen al gauw in de categorie te tuttig, te zoetjes, te degelijk, afschuwelijke kleur...
Maar al googelend (wat een raar woord trouwens) stuitte ik op een tas van Colibries. Na wat door zoeken zag ik dat ze naast nog meer tassen, andere prachtige producten hadden. Ook het verhaal achter het merk sprak me erg aan.

Colibries is een Nederlands merk van oprichtster Thuy Nguyen. Zij zelf is geboren in Vietnam. In 2010 ging zij voor haar toenmalige werk weer terug naar haar geboorteland. Reizend door de dorpen maakten de traditionele mandenwevers veel indruk op haar. "Ik had gevonden wat ik zocht: deze mensen, hun werk, mijn verwantschap met dit cultuurgoed dat met uitsterven werd bedreigd. Ik wilde niet dat het verhaal hier zou eindigen."

In Vietnam worden eeuwenoude handwerktradities van generatie op generatie overgedragen. Bijzonder vakmanschap dat zomaar verloren kan gaan wanneer er geen werk is: talent gaat verloren, mensen leven op straat of belanden in de prostitutie. Thuy Nguyen werkt nauw samen met haar team in Vietnam. Zij herkent de unieke talenten van haar mensen en draagt met Colibries bij aan het voortbestaan hiervan. Zij gunt de makers een menswaardig bestaan waarin zij zich kunnen blijven ontwikkelen en hun talent wordt gezien. In haar missie om innovatieve duurzame producten te ontwikkelen met respect voor de makers en hun tradities is zij met Colibries zeker geslaagd.

De collectie Fibrous spreekt mij het meest aan van haar werk. Deze producten zijn allen gemaakt van papier. Door een bepaalde techniek wordt het zo bewerkt dat het  materiaal waterdicht en wasbaar is. Maar ik kon alleen nog niet kiezen tussen twee modellen en twee kleuren.
Na mailcontact te hebben gehad met Thuy, heeft ze me heel erg geholpen en heel veel service verleend. Echt top!!!

















En ben je nieuwsgierig voor welke tas ik uiteindelijk ben gevallen? Het is de onderstaande Chestnut geworden, in de kleur Stone.























You Might Also Like

0 reacties